Projekt systemowy Indywidualizacja procesu ksztaÅ‚cenia uczniów klas 1-3 szkół podstawowych „SÅ‚oneczna edukacja - nauka przez zabawÄ™”
realizowany przez SOSW Sokółka w Powiecie Sokólskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Informacja o projekcie
Projekt systemowy, pt.: „SÅ‚oneczna edukacja-nauka przez zabawÄ™” indywidualizacja ksztaÅ‚cenia uczniów klas 1-3 szkóÅ‚ podstawowych realizowany przez Specjalny OÅ›rodek Szkolno-Wychowawczy im. J. Korczaka w SokóÅ‚ce w Powiecie Sokólskim
w ramach Programu Operacyjnego KapitaÅ‚ Ludzki, Priorytet IX, DziaÅ‚anie 9.1 „Wyrównywanie szans edukacyjnych i zapewnienie wysokiej jakoÅ›ci usÅ‚ug edukacyjnych Å›wiadczonych w systemie oÅ›wiaty”, PoddziaÅ‚anie 9.1.2 „Wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z grup o utrudnionym dostÄ™pie do edukacji oraz zmniejszenie różnic w jakoÅ›ci usÅ‚ug edukacyjnych". Projekt wspóÅ‚finansowany przez UniÄ™ EuropejskÄ… w ramach Europejskiego Funduszu SpoÅ‚ecznego
Umowa nr UDA-POKL.09.01.02-20-902/13-00 Nr projektu: WND-POKL.09.01.02-20-902/13-00
Cel projektu:
1) zaspokojenie specjalnych potrzeb edukacyjnych i wyrównywanie szans przez indywidualizacjÄ™ procesu ksztaÅ‚cenia 13 uczniów z kl.1-3 szkoÅ‚y podstawowej specjalnej w 100% oÅ›rodków szkolno-wychowawczych w SokóÅ‚ce prowadzonych przez Powiat Sokólski w okresie od XI 2013 do VI 2014 oraz doposażenie bazy dydaktycznej.
2) stworzenie warunków w Szkole Podstawowej Specjalnej w SOSW w SokóÅ‚ce, objÄ™tej wsparciem, umożliwiajÄ…cych i wspierajÄ…cych indywidualna pracÄ™ nauczyciela z uczniem poprzez wyposażenie bazy szkoÅ‚y w niezbÄ™dne materiaÅ‚y dydaktyczne w okresie do koÅ„ca realizacji projektu.
SzczegóÅ‚owy opis dziaÅ‚ania
ZajÄ™cia odbywajÄ… siÄ™ wedÅ‚ug opracowanego przez koordynatora rozkÅ‚adu zajęć zgodnie z harmonogramem realizacji projektu i harmonogramem finansowym od listopada 2013r. do czerwca 2014r. w iloÅ›ci 30h zegarowych w Specjalnym OÅ›rodku Szkolno-Wychowawczym im. J. Korczaka w SokóÅ‚ce (wyjÄ…tek stanowi hipoterapia realizowana w pobliskim Klubie Jeździeckim BIK w Geniuszach). W każdych zajÄ™ciach uczestniczy 4 uczniów, w tym dwóch chÅ‚opców i dwie dziewczynki zgodnie z zasadÄ… równoÅ›ci pÅ‚ci.
W ramach wsparcia zaproponowano uczniom kl.1-3 szkoły podstawowej następujące zajęcia:
a) korekcja wad wymowy,
b) usprawnianie technik szkolnych,
c) usprawnianie manualne,
d) zajęcia muzykoterapeutyczne,
e) integracja sensoryczna,
f) hipoterapia,
g) dogoterapia.
Efekty zajęć zależą od indywidualnych dysfunkcji dzieci uczestniczących w projekcie.
ZajÄ™cia zakoÅ„czÄ… siÄ™ podsumowaniem zajęć i wrÄ™czeniem certyfikatów.