Jhttps://www.soswsokolka.pl/images/photoalbum/album_1516/p7_copy.jpg/images/394-9516.jpgJakiś czas temu w naszej szkole pojawiły się roboty edukacyjne Photon. Roboty są wykorzystywane w nauce, terapii i rewalidacji przy realizacji różnych kręgów tematycznych. Photon służą uczniom, jako ciekawa i interesująca pomoc dydaktyczna, która otwiera przed nimi nowe możliwości. Baza pomysłów do pracy z wykorzystaniem robota Photon powiększyła się dzięki drukarce 3d, którą otrzymaliśmy aby zrealizować program „Laboratoria przyszłości”. Budżet SOSW w Sokółce z programu „Laboratoria Przyszłości” wyniósł 30 000 zł. Program jest realizowany przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum Gov Tech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. W naszej szkole doposażone zostały pracowanie krawiecka i stolarska oraz powstała pracowania druku 3d.
W wyniku przeglądania różnych strony poświęconych drukowi 3d odnalazłam plik stl, który zapisany został, jako pchacz do robota Photon i pomyślałam „wow.” kolejny obiekt, który zainteresuje moich uczniów. I tak było pliki stl „powędrowały na karcie do slicera”. Slicer pociął pliki na kroki do drukarki Drukarka zrobiła swoje –wydrukowała nam super pchacz, który teraz będzie wykorzystany w działaniach uczniowskich.
Wydrukowany na drukarce pchacz do robota pomaga uczniom doskonalić umiejętności związane z matematyką, liczeniem, poznawaniem stosunków przestrzennych. Ćwiczenia z photonowym pchaczem pomagają uczniom utrwalić określenie prawej- lewej strony, pojęcia góra- dół, znajomości kolorów, kształtów a także rozwijać sprawność logicznego myślenia a także umiejętności komutacyjne oraz sprawność planowania ruchu.
Październik to jesienny czas, który kojarzy się uczniom z jesienią i zdobywaniem wiadomości związanych z ta porą roku. Materiał jesienny np. kasztany, żołądzie, szyszki liści, orzechy posiadają doskonałe rozmiary, aby je przesuwać za pomocą wydrukowanego przedmiotu. Foto galeria poniżej przedstawia „ jesienne zmagania matematyczne” uczniów z wykorzystaniem photonowego pchacza. Zadania, które mieli do wykonania uczniowie to utworzenie zbioru z podanej ilości kasztanów, ułożenie sekwencji z dostępnych darów jesieni, dołożenia elementów do danej liczby, układanie wg poleceń lub kodu i wiele innych. Należy pamiętać o jednej ważnej rzeczy, że to wszystko działo się na podłodze a do transportu kasztanów, żołędzi, szyszek, orzechów i liści służył dzieciom taki mały czerwony wydrukowany na drukarce 3d pchacz i robot Photon. #LaboratoriaPrzyszłości #LaboratoriaPrzyszlosci.
Zuzanna Szarkowska-Czeczko