https://www.soswsokolka.pl/images/photoalbum/album_879/img_20190916_142442.jpg15 września Międzynarodowy Dzień Kropki stał się doskonałym wstępem do zorganizowania w naszej szkole działań kreatywnych. W poniedziałkowy poranek przywitały wszystkich plakaty z motywującymi hasłami rozwieszone w całej szkole. Zainteresowani ich obecnością uczniowie udali się na apel, podczas którego obejrzeli filmik o Vashti, bohaterce książki P. H. Reynoldsa „The Dot”. Stał on się motywem przewodnim działań rozwijających twórczą postawę uczniów, wiarę we własne siły i możliwości oraz zachęcających do odkrywania talentów.  Po apelu wszyscy wyszli na podwórko, aby malować kropki, kropeczki i wielkie kropy oraz puszczać bańki. Koordynatorki ozdabiały chętnych kropkami- ekinami, kółkami, pieczątkami. Przez dwa tygodnie w SOSW ”rządziła” Kropka. Nasze działania koncentrowały się wokół rożnych dziedzin dających szansę osiągnięcia poczucia sprawczości i rozwijanie talentów.

Były to:

- aktywności plastyczne- czyli malowaliśmy „Dotty” farbami na różny kolory, wyklejaliśmy kontury plasteliną, malowaliśmy kropki w kropki oraz z nich różne kształty i motywy, wypełniliśmy kontury patyczkami zamoczonymi w farbie i pomponikami, układaliśmy obrazki z korków od plastikowych butelek, stemplowaliśmy ekologicznymi stempelkami z rolek, malowaliśmy papierowe talerzyki, szukaliśmy kółek z kropek na papierze toaletowym, składaliśmy origami, sklejaliśmy bibułkowe zwierzęta,

- aktywności umysłowe: przedszkolaki oraz młodsze klasy zapoznały się z „Dziurą” B. Butenki „Naciśnij mnie” H. Turett, poszukały tego „Kto zjadł Biedronkę ?”H. Dexet oraz odbyły spotkanie z „Głodną Gasienicą E. Carla, ponadto uzupełnialiśmy karty pracy związane z kropką, liczyliśmy kasztany, przeliczaliśmy kolorowe kółka, dobieraliśmy cyfry do ilości kropek, kolor klocka do koloru kropki, pisaliśmy po kropkowanym śladzie, oglądaliśmy prezentację o kolorowych kropkach w języku rosyjskim i z wykorzystaniem zabaw ruchowych uczyliśmy się tych nazw, układaliśmy puzzle, graliśmy w memory. Pierwszy raz w naszej szkole do budowy wielkiej kropki wg podanego kodu wykorzystaliśmy wszystkie kolorowe kubeczki w liczbie 1000 sztuk, które na co dzień wykorzystujemy przy nauce kodowania.

- w dziedzinie gier i zabaw ruchowych odbyliśmy kąpiele w basenie z kulkami połączone z nazywaniem kolorów i przeliczaniem, rzucaliśmy piłką do kosza, do celu, czasem nawet klejącego się, skakaliśmy po kropkach według określonych zasad, graliśmy w twistera, wskakiwaliśmy do hula hop i kółek zrobionych ze skakanek oraz przeskakiwaliśmy przez nie, porównywaliśmy piłki wykorzystywane na wf wg ich wielkości, ciężaru, koloru oraz wykorzystywaliśmy je podczas ćwiczeń gimnastycznych  przyczyniając się od poprawy swojej sprawności fizycznej.

- aktywności naukowo–sensoryczne - robiliśmy eksperymenty z wykorzystaniem wody, mleka, płynu do mycia naczyń i oczywiście kropek z różnokolorowej farby i barwników a także popularnych kolorowych cukierków, które przyczyniły się do odkrycia zjawisk niewidocznych na co dzień, ale za to bardzo nas zadziwiających. 

- po aktywnościach kulinarnych na stole pojawiły się naleśniki z winogronami, placki z jabłkami, okrągłe kruche i owsiane ciasteczka a także krokiety z okrągłymi pieczarkami.

- w dziedzinie TiKowej testowaliśmy aplikację Bounce Ball, wirtualną matę do kodowania, grę Bubble shooter, aplikację Quiver do zabawy z rozszerzoną rzeczywistością a także różne generatory, dzięki którym powstały ciekawe karty pracy.

            Podsumowaniem kropkowych przygód zajęła się p. Ula Drewniak, która poprowadziła zajęcia otwarte dla chętnych nauczycieli. Po wspólnym przygotowaniu okrągłego drzewa talentów na kilku stacjach dydaktycznych uczestnicy doświadczali i poznawali coś trudnego a zarazem zjawiskowego jak np. feerie kolorowych barw powstałych z połączenia odpowiednich składników, sprawdzali się w umiejętnościach kodowania, bawili się ożywającymi obrazkami przy użyciu odpowiednich aplikacji a także wykonywali ćwiczenie umysłowe po spotkaniu z „Bardzo głodną gąsienicą” E. Carla.

            Koordynatorki przedsięwzięcia serdecznie dziękują za współpracę przy realizacji zadania p. Beacie Majer, p. Małgorzacie Zajczyk, p. Dorocie Kozaczyńskiej, p. Julicie Nelke, p. Marcie Tolko –Kuziuta, p. Ewie Wińskiej, p. Elżbiecie Margielewicz, p. Bożenie Mróz, p. Dorocie Kozłowskiej, p Katarzynie Zalewskiej oraz wam kochani uczniowie. Trzymamy za was kciuki i wierzymy, że kreatywność, którą wykazaliście się w ostatnim czasie, pomoże rozwiązać nie jeden problem. Niech pozytywna historia Vashti przypomina Wam, że „chcieć to znaczy móc”! Paniom kucharkom dziękujemy za niespodziankę na obiad w postaci pyz w dniu Święta Kropki. Zdjęcia

„Działania kreatywne z kropką w tle” koordynowały p. Urszula Drewniak i p. Zuzanna Szarkowska –Czeczko