https://www.soswsokolka.pl/images/photoalbum/album_912/1_t2.jpg21 listopada 2019r. uczniowie Branżowej Szkoły I Stopnia kształcący się w zawodzie Kucharz pod kierunkiem nauczyciela przedmiotów zawodowych gastronomicznych p.Bożeny Mróz udali się do pobliskiego punktu gastronomicznego: „Sala bankietowa i pokoje gościnne - Kalinowski” na Osiedlu Zielonym w Sokółce. Dzięki gościnności właściciela – p. Radosława Kalinowskiego i kierownika – p. Joanny Barszczewskiej mogliśmy zwiedzić obiekt – salę konsumencką, kuchnię, magazyny oraz hotel z pokojami gościnnymi i SPA (sauny, masaże). Uczniowie popisali się wiedzą na temat układu funkcjonalnego zakładu gastronomicznego - rozmieszczeń wszystkich pomieszczeń, wymagań odnośnie wyposażenia wnętrz, dróg „brudnych” i „czystych”, wymagań dotyczących higieny osobistej, higieny produkcji i zagrożeń wynikających z ich nieprzestrzegania. Pani kierownik była zachwycona dużą wiedzą uczniów.

Kuchnia właściwa nas bardzo interesowała. Obejrzeliśmy sprzęty i urządzenia, które były podobne do tych naszych w Kuchni Ośrodka, gdzie m.in. realizujemy praktyczną naukę zawodu. Panie kucharki przygotowywały potrawy, które były daniami nie tylko na obiad, kolację, ale i na wynos. Byliśmy świadkami składanych przez klientów zamówień. Zapoznaliśmy się z kartami menu – z obiadami domowymi, menu weselnym, ofertą dań na catering i na przyjęcia okolicznościowe. W prezencie otrzymaliśmy wszystkie karty menu do wykorzystania na zajęcia.

Uczniowie obejrzeli piękną Salę Bankietową o niepowtarzalnym wystroju i luksusowym wyposażeniu. Sala może pomieścić aż 150 gości. Uczniowie mogli zaparzyć tam smakowe herbaty, wykorzystując do tego warnik z kranikiem oraz kawę z ekspresu do kawy. W tak chłodny listopadowy dzień filiżanka gorącej kawy, czy smakowej herbaty podziałała na nas rozgrzewająco i pobudzająco.

Uczniowie z niecierpliwością czekali na działania praktyczne. Do przygotowania mieli sałatkę z serem feta z sosem winegret. Czekały na nich przygotowane warzywa, deski do krojenia, noże, miski. Uczniowie z dużym zaangażowaniem przystąpili do pracy, zachowując przy tym zasady BHP i utrzymując stały porządek na stanowisku pracy. Wiktoria sporządziła sos winegret, który wyszedł znakomicie. Praca paliła im się w rękach, tym bardziej, że wykonywana była w nowym miejscu. Zgodność i współpraca w grupie była widoczna. Sałatka została ładnie podana i z wielkim apetytem skonsumowana J, w towarzystwie - właściciela i kierownika. Zajęcia praktycznej nauki zawodu bardzo się wszystkim podobały. Nasi kucharze będą mile widziani na Gali uroczystego otwarcia nowej części restauracji, na którą dostaliśmy zaproszenie od p.Kalinowskiego. Pani kierownik chętnie odwiedzi nas podczas zajęć teoretycznych i praktycznych, na które serdecznie zapraszamy. Chciałaby się z nami podzielić swoją wiedzą i doświadczeniem, a przez to jeszcze bardziej uatrakcyjni nasze zajęcia.

Przyszedł czas na zwiedzanie pokoi hotelowych. Uczniowie z zainteresowaniem oglądali ładny wystrój pokojów. W każdym pokoju znajdowała się łazienka z prysznicem. Otrzymali od p.kierownik próbki szamponu do włosów i mydełka, z czego byli bardzo zadowoleni.

Każdy kucharz po ciężkiej pracy powinien się zrelaksować. Postanowiliśmy poznać takie miejsce. Zwiedziliśmy SPA, które oferuje „Kalinowski” swoim gościom, tj. sauna na podczerwień, sucha sauna fińska, łaźnia parowa, basen jacuzzi z hydromasażem i fototerapią, beczka z lodowatą wodą, masaże klasyczne, relaksacyjne, wyszczuplające, pielęgnacyjne, peelingi całego ciała.

Czas było wracać. Trzy godziny upłynęły bardzo szybko.

Jeszcze raz składamy serdeczne podziękowania właścicielowi – p.Radosławowi Kalinowskiemu i kierownikowi – p. Joannie Barszczewskiej.