http://www.soswsokolka.pl/images/articles/kapita_ludzki_logo.jpg

http://www.soswsokolka.pl/images/articles/logo_ue.png

Projekt systemowy Indywidualizacja procesu ksztaÅ‚cenia uczniów klas 1-3 szkół podstawowych „SÅ‚oneczna edukacja - nauka przez zabawÄ™”
realizowany przez SOSW Sokółka w Powiecie Sokólskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

https://www.soswsokolka.pl/images/photoalbum/album_1056/127526571_188361232888486_3927650619299145948_n_t2.jpgJednym z zaÅ‚ożeÅ„ rzÄ…dowego programu kompleksowego wsparcia dla rodzin „Za Å»yciem” jest zapewnienie dziecku niepeÅ‚nosprawnemu dostÄ™pu do aktywnej pomocy ze strony PaÅ„stwa (sÅ‚użby zdrowia, pomocy spoÅ‚ecznej, oÅ›wiaty), a jego rodzicom fachowej informacji dotyczÄ…cej ich dziecka oraz jego problemów rozwojowych. Wsparcie o który mowa jest skierowane do dzieci od 0 roku życia do czasu podjÄ™cia nauki szkolnej, ze szczególnym uwzglÄ™dnieniem dzieci do 3 roku życia. W naszym OÅ›rodku w ostatni póÅ‚roczu zrealizowano 349 godzin zająć z dziećmi z różnymi specjalistami. Wsparciem objÄ™tych byÅ‚o 31 dzieci, od roku do 7 r.ż.

    Podstawowymi celami programu  jest stymulowanie wszechstronnego rozwoju dziecka, wyrównywanie braków w poszczególnych obszarach rozwoju dziecka, korygowanie zaburzonych funkcji, stwarzanie warunków umożliwiających rozwój aktywności wÅ‚asnej, rozwijanie aparatu mowy, umiejętności językowych ale nade wszystko czerpanie radości i satysfakcji ze wspólnej zabawy i umiejętności współdziaÅ‚ania z terapeutÄ…. Dzieci, które byÅ‚y objÄ™te zajÄ™ciami w ubiegÅ‚ym póÅ‚roczu zależnie od wÅ‚asnych potrzeb skorzystaÅ‚y z zajęć rewalidacyjnych dla dzieci ze spektrum zaburzeÅ„ autystycznych, zajęć z surdopedagogiem, oligofrenopedagogiem, rehabilitacji ruchowej, zajęć z logopedii, integracji sensorycznej, zajęć rozwijajÄ…cych kompetencje emocjonalno- spoÅ‚eczne oraz zajęć z psychologiem w Å‚Ä…cznej liczbie 349 godzin zajeć indywidualnych.

   W zajÄ™ciach wykorzystywane zostaÅ‚y przede wszystkim metody, które dostarczajÄ… interesującej zabawy i wpÅ‚ywajÄ… na rozwój poczucia wÅ‚asnej wartoÅ›ci u dziecka sprawiają, że dziecko nabywa coraz większych kompetencji są to gÅ‚ównie metody praktyczne i aktywizujące. Stymulowaniu poszczególnych funkcji rozwojowych sprzyja ukierunkowanie dziaÅ‚ania tak, aby dziecko mogÅ‚o rozwijać w sobie posiadane już umiejÄ™tnoÅ›ci oraz nabywać nowe potrzebne w dalszej edukacji. W czasie prowadzonych zajęć stosowane byÅ‚y różnorodne formy pracy z dzieckiem, z zastosowaniem odpowiednich sal i różnorodnych, nowoczesnych pomocy terepeutycznych. Aby nasze zajęcia byÅ‚y efektywne, sÄ… umiejętnie zaplanowane, przemyślane i w sposób atrakcyjny przeprowadzone. Terapeuta nastawiony jest na poszukanie coraz to nowych i atrakcyjnych z punku widzenia dziecka metod pracy z nim. ZdjÄ™cia

    Elementem pracy naszych terepeutów jest również dostarczanie wiedzy i umiejetnoÅ›ci dla rodziców dzieci, aby mogli oni efektywnie wykorzystywać nabyte kompetencje w pracy z dzieckiem w domu.

Zdjęcia

Rodziców zainteresowanych udzieleniem dodatkowego, bezpÅ‚atnego wsparcia dla ich dzieci w OÅ›rodku Koordynacyjno-Rehabilitacyjno-OpiekuÅ„czym prosimy o kontakt bezpoÅ›redni lub telefoniczny: Specjalny OÅ›rodek Szkolno-Wychowawczy im. Janusza Korczaka ul. Osiedle Zielone 1A 16-100 SokóÅ‚ka tel./fax: (85) 711 26 78.