https://www.soswsokolka.pl/images/photoalbum/album_1106/img_20210527_150950_copy.jpgObchodzony niedawno Tydzień bibliotek oraz realizowany w ostatnim czasie projekt międzynarodowy eTwinning „Zabawa książkami” stały się motywem przewodnim kolejnego modułu Innowacji pedagogicznej "Na tropie zagadek, czyli Escape room w edukacji szkolnej". 27 maja przedstawiciele klas 5 i 7-8 Spl oraz III i II PdP  zmierzyli się z szeregiem zagadek, aby  w finale zajęć odczytać hasło spotkania „Czytanie to dobra zabawa” oraz zdobyć słodką niespodziankę. Samo odgadnięcie miejsca zajęć wymagało wiedzy z zakresu języka polskiego i literatury, ale prawidłowo rozwiązana krzyżówka zaprowadziła uczestników w odpowiednie miejsce dobrze znane uczniom. Chętnie odwiedzają oni bibliotekę na co dzień, dlatego szybko sięgnęli po rzucającą się w oczy książkę "Franklin" P. Bourgeois, która dała początek zmaganiom z szeregiem zagadek, łamigłówek logicznych z obliczeniami matematycznymi, rebusem, zakodowanymi poleceniami, sekretnymi wiadomościami, wygenerowanym z aktualną datą wycinkiem z gazety, puzzlami z numerami półek, z rozkodowanym kubeczkami na macie kotem Bonifacym, powstałym po połączeniu kropek psem Cliffordem, zadaniem dźwiękowym z aplikacją Animal sounds- Kids Game oraz układanką „Przeciwieństwa”. Uczniowie sprawnie przechodzili od jednej zagadki do kolejnej spotykając po drodze opowieść o Misiu"Albert L Blanc" N. Butterworth, "Kapelusz Pani Wrony" D. Parlak, "Przygody kota Filemona" S. Grabowskiego i M. Nejman, "Kameleona" i "Bardzo głodną gąsienicę" E. Carle, "Elmera" D. Mckee oraz "Mysz, która chciała być lwem" R. Bright, "Rikusia i Anusię" G. van Genechten. Zintegrowanie i wspaniała współpraca uczniów doprowadziła do rozwiązania wszystkich wyzwań, zdobycia liter potrzebnych do ułożenia hasła: CZYTANIE TO DOBRA ZABAWA, które  nawiązywało do celów spotkania escape room oraz projektu eTwinning „Zabawa książkami”.  Ponadto zajęcia miały na celu podkreślanie roli czytania i bibliotek w poprawie jakości życia i edukacji, rozwijanie postawy kreatywnej, doskonalenie umiejętności logicznego myślenia, wzrost motywacji do zdobywania wiedzy oraz zaangażowania uczniów. Uczniowie mieli okazję wykazać się spostrzegawczością i pomysłowością a także szansę na odniesienie sukcesu  i z przyjemnością ją wykorzystywali. Włączenie pozytywnych emocji w proces edukacyjny sprawiło, że zdobyta wiedza pozostanie z nimi na dłużej. Zajęcia umożliwiły zdobycie informacji o samym sobie, o  swoich emocjach i zachowaniu w chwilach trudności i pod wpływem presji czasu oraz dały szansę nauczyć się kontrolować te emocje. Uczniowie chętnie skorzystali również z możliwości ćwiczeń sprawności manualnej lepiąc kości i przesympatycznego psa Clifforda z piankoliny. Po zakończonym spotkaniu escape room uczestnicy chętnie oglądali nowinki w interesujących ich działach i dopytywali o szczegóły posługiwania się katalogami bibliotecznymi. Można śmiało stwierdzić, że tegoroczne hasło Tygodnia bibliotek „Znajdziesz mnie w bibliotece” zostało wypełnione w 100%!
Nad prawidłowym przebiegiem zajęć czuwały autorki innowacji i pełniące funkcję przewodników po bibliotece- panie Urszula Drewniak i  Zuzanna Szarkowska - Czeczko.

Galeria