Projekt systemowy Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów klas 1-3 szkół podstawowych „Słoneczna edukacja - nauka przez zabawę”
realizowany przez SOSW Sokółka w Powiecie Sokólskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
28.06.2021r. w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym im. J. Korczaka w Sokółce 20. osobowa grupa podopiecznych Stowarzyszenia na Rzecz Wspierania Osób Niepełnosprawnych „Pod Skrzydłami” w Sokółce warsztatami i zajęciami specjalistycznymi rozpoczęła dwutygodniowe półkolonie. Zajęcia grupowe oraz indywidualne prowadziła wykwalifikowana kadra. Tematyka była różnorodna i dostosowana do potrzeb podopiecznych.
Zajęcia polisensoryczne w Sali Doświadczania Świata miały na celu rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, kształtowanie wrażliwości podopiecznych na bodźce wzrokowe, słuchowe, dotykowe i zapachowe, likwidowanie zaburzeń sensorycznych, rozwijanie orientacji w schemacie własnego ciała oraz przestrzeni. Zajęcia umożliwiały uczestnikom kontakt z różnymi zjawiskami i doznaniami za pomocą wszystkich zmysłów dzięki dźwiękom, zapachom, fakturom, kolorom. Zajęcia zostały przeprowadzone przez Panią Martę Kulmaczewską.
Z indywidualnych zajęć integracji sensorycznej skorzystało 4. dzieci pod kierunkiem Pani Elżbiety Januszko – Szymaniuk. W ich wyniku wychowankowie przyjmowali prawidłową postawę w wyznaczonej pozycji, usprawniali koordynację wzrokowo – słuchowo – ruchową oraz równowagę. Wpłynęło to na ich poprawę sprawności i wydolności fizycznej.
Zajęcia rekreacyjno-sportowe zorganizowane przez Panią Iwonę Gieniuisz miały na celu zachęcanie do aktywności ruchowej na świeżym powietrzu. Główną formą były gry oraz zabawy zespołowe: ringo, dwa ognie, babington.
Teatralne zajęcia prowadzone przez Panią Małgorzatę Hołownia – Iwanow miały na celu integrację grup, rozwijanie kreatywności wśród podopiecznych, wyobraźni i poczucia sukcesu. Uczestnicy zajęć mieli możliwość wcielania się w różne role i tworzenie własnego dialogu. Pobudzali swoją twórczość aktywność poprzez swobodne improwizacje ruchowe do wybranej muzyki z wykorzystaniem kolorowych wstążek. Wyrażali swoje emocje i uczucia przez taniec.
Kolejne dni – kolejne doświadczenia w nowych miejscach. Relacja już jutro!