Projekt systemowy Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów klas 1-3 szkół podstawowych „Słoneczna edukacja - nauka przez zabawę”
realizowany przez SOSW Sokółka w Powiecie Sokólskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
WZÓR SUMARYCZNY 2- FENYLOETYLOAMINY: C8H11N „Fenyloetyloamina to związek chemiczny, odpowiedzialny za to, że patrzymy na kogoś przez różowe okulary”. Jej liczba atomowa to 14. Romeo i Julia to najsłynniejsza literacka para zakochanych. Cordis -serce , Ventriculus sinster - to lewa komora serca po łacinie. Św.Walenty, który żył 94 lata, jest patronem osób chorych na choroby umysłowe oraz zakochanych - te i jeszcze inne informacje zdobyli uczestnicy kolejnego Escape Roomu - tym razem poświęconego Walentynkom. Z wiadomościami z chemii, matematyki, biologii, języka polskiego zmierzyli się uczniowie klasy I-III BR.
Walentynkowy Pokój Zagadek składał się z 3 części . W pierwszej uczestnicy poprzez labirynty słowne, obliczenia chemiczne oraz zagadki zapisane w kodzie Morsa zdobywali liczby i cyfry, które wprowadzone do aplikacji Learning Apps, dały wskazówkę do drugiej część spotkania.. Informacja o Amorkach oraz o ukrytych pod nimi kodach QR obudziła w uczestnikach nowe siły. W odpowiedniej kolejności zeskanowane kody QR dały kolejne informacje i zagadki matematyczne. Wymagały one wykonania przeróżnych operacji na liczbach i doprowadziły do uzyskania drugiego sekretnego kodu- tym razem otwierającego skrzynkę z kłódkę z szyfrem. W trzeciej części wyzwania uczniowie musieli wykazać się wiedzą biologiczną. Serce i jego budowa okazały się dosyć dużym wyzwaniem logistycznym i wiedzowym. Uczestnicy zdobyli szyfr do kłodki i tym razem z sukcesem otworzyli drugą skrzynkę nagrodową z niespodzianką.
Celem spotkania była integracja młodzieży, doskonalenie procesu zdobywania i wykorzystywania wiedzy, doskonalenie umiejętności dokonywania operacji umysłowych. Młodzież, która zmierzyła się z zadaniami uwierzyła ze współpraca popłaca .Wspólna praca nad zadaniami pokazała ze razem mogą więcej. Zamierzone cele osiągnięto, gdyż chodziło również o umiejętność interakcji społecznych i integrację.
I oto chodziło o wspólną pracę i integrację.
Przedsięwzięcie pt „Na tropie zagadek – Escape Room w edukacji szkolnej” jest oznaczone Przykładem Dobrej Praktyki przez Podlaskiego Kuratora Oświaty. Koordynatorami i autorkami kolejnych Pokojów Zagadek są panie: Urszula Drewniak i Zuzanna Szarkowska-Czeczko.