Projekt systemowy Indywidualizacja procesu ksztaÅ‚cenia uczniów klas 1-3 szkół podstawowych „SÅ‚oneczna edukacja - nauka przez zabawÄ™”
realizowany przez SOSW Sokółka w Powiecie Sokólskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
W bieżącym roku szkolnym uczniowie klas I-III B1 pod kierunkiem pani Urszuli Drewniak oraz VII –VIII SPU A pod kierunkiem pani Zuzanny Szarkowskiej-Czeczko realizowali kolejne ciekawe przedsiÄ™wziÄ™cie. ByÅ‚a to Innowacja programowo-metodyczna pt.: „Canvastyczne Å›wiÄ™ta nietypowe” autorstwa Agnieszki Spigarskiej Linde oraz Bartosza Chysia, nauczycieli z GdaÅ„ska.
Innowacja zakÅ‚adaÅ‚a zapoznanie uczniów z funkcjonalnoÅ›ciÄ… programu graficznego Canva, rozwijanie umiejÄ™tnoÅ›ci dokonywania wyboru spoÅ›ród Å›wiÄ…t nietypowych zamieszczonych w kalendarzu, ksztaÅ‚towanie u uczniów kompetencji kluczowych w procesie uczenia siÄ™ przez caÅ‚e życie a także realizacjÄ™ wybranych priorytetów MEiN na rok szkolny 2021/2022 – tj. ksztaÅ‚towanie postawy zaangażowania spoÅ‚ecznego i dbaÅ‚oÅ›ci o zdrowie, edukacja patriotyczna, edukacja ekologiczna oraz roztropne korzystanie z narzÄ™dzi cyfrowych. Podczas zajęć rozwijajÄ…cych zainteresowania komputerowe oraz zajęć rozwijajÄ…cych kreatywność uczniowie raz w miesiÄ…cu wybierali Å›wiÄ™to nietypowe i pracujÄ…c na szablonach w programie Canva przygotowywali jego graficzne opracowanie. Zgodnie z planem powstaÅ‚y plakaty z okazji Åšwiatowego dnia morza, prezentacje opowiadajÄ…ce o Dniu drzewa, kolaże promujÄ…ce DzieÅ„ zdrowego Å›niadania, pocztówki z okazji Dnia guzika, zakÅ‚adka do książki z Dnia lizaka, komiks na DzieÅ„ gofra, prezentacja mówiona na temat Dnia czekolady, film o pszczoÅ‚ach oraz infografika na temat Dnia Å›rodowiska. Efekty pracy uczniów zamieszczane byÅ‚y na platformie eTwinning, dziÄ™ki której możliwe byÅ‚o nawiÄ…zanie wspóÅ‚pracy projektowej z innymi szkoÅ‚ami w Polsce. DziÄ™ki realizacji tej innowacji uczniowie poszerzali swoje kompetencje kluczowe, poznali narzÄ™dzie graficzne przeznaczone do edukacji i zabawy, uczyli siÄ™ Å›wiadomie korzystać z zasobów Internetu, mieli możliwość nauki prezentowania efektów swojej pracy, uczyli siÄ™ odpowiedzialnoÅ›ci za powierzone zadanie oraz rozwijali wÅ‚asnÄ… kreatywność i innowacyjność.
Urszula Drewniak, Zuzanna Szarkowska-Czeczko