Projekt systemowy Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów klas 1-3 szkół podstawowych „Słoneczna edukacja - nauka przez zabawę”
realizowany przez SOSW Sokółka w Powiecie Sokólskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
W bieżącym roku szkolnym uczniowie klas I-III B1 pod kierunkiem pani Urszuli Drewniak oraz VII –VIII SPU A pod kierunkiem pani Zuzanny Szarkowskiej-Czeczko realizowali kolejne ciekawe przedsięwzięcie. Była to Innowacja programowo-metodyczna pt.: „Canvastyczne święta nietypowe” autorstwa Agnieszki Spigarskiej Linde oraz Bartosza Chysia, nauczycieli z Gdańska.
Innowacja zakładała zapoznanie uczniów z funkcjonalnością programu graficznego Canva, rozwijanie umiejętności dokonywania wyboru spośród świąt nietypowych zamieszczonych w kalendarzu, kształtowanie u uczniów kompetencji kluczowych w procesie uczenia się przez całe życie a także realizację wybranych priorytetów MEiN na rok szkolny 2021/2022 – tj. kształtowanie postawy zaangażowania społecznego i dbałości o zdrowie, edukacja patriotyczna, edukacja ekologiczna oraz roztropne korzystanie z narzędzi cyfrowych. Podczas zajęć rozwijających zainteresowania komputerowe oraz zajęć rozwijających kreatywność uczniowie raz w miesiącu wybierali święto nietypowe i pracując na szablonach w programie Canva przygotowywali jego graficzne opracowanie. Zgodnie z planem powstały plakaty z okazji Światowego dnia morza, prezentacje opowiadające o Dniu drzewa, kolaże promujące Dzień zdrowego śniadania, pocztówki z okazji Dnia guzika, zakładka do książki z Dnia lizaka, komiks na Dzień gofra, prezentacja mówiona na temat Dnia czekolady, film o pszczołach oraz infografika na temat Dnia środowiska. Efekty pracy uczniów zamieszczane były na platformie eTwinning, dzięki której możliwe było nawiązanie współpracy projektowej z innymi szkołami w Polsce. Dzięki realizacji tej innowacji uczniowie poszerzali swoje kompetencje kluczowe, poznali narzędzie graficzne przeznaczone do edukacji i zabawy, uczyli się świadomie korzystać z zasobów Internetu, mieli możliwość nauki prezentowania efektów swojej pracy, uczyli się odpowiedzialności za powierzone zadanie oraz rozwijali własną kreatywność i innowacyjność.
Urszula Drewniak, Zuzanna Szarkowska-Czeczko