https://www.soswsokolka.pl/images/photoalbum/album_1311/img_0002_t2.jpgPodopieczni Stowarzyszenia „Pod Skrzydłami” ze Specjalnego Ośrodka Szkolno- Wychowawczego w Sokółce przebywali w ramach „Letniego wypoczynku z rehabilitacją” na trzydniowej wycieczce na trasie: Gdańsk – Gdynia – Sopot – Szymbark. Wycieczka została zorganizowana dzięki środkom PFRON przekazanym przez Starostę Sokólskiego poprzez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sokółce oraz środkom Stowarzyszenia „Pod Skrzydłami”. Podopieczni mieli napięty program. Pierwszego dnia zwiedzili Starówkę w Gdańsku i odbyli rejs z Gdańska na Westerplatte. Spacer ulicą Długą do miejsca cumowania statków turystycznych był naprawdę długi i niektórzy poczuli zmęczenie. Po zwiedzeniu Westerplatte przejechaliśmy do hotelu na obiadokolację i nocleg.

Drugiego dnia po śniadaniu przejechaliśmy do Gdyni na Skwer Kościuszki. Tam obejrzeliśmy zacumowanie statki, m.in. wojenny ORP Błyskawica i szkoleniowy „Dar Pomorza”. Zwiedziliśmy górny pokład żaglowca „Dar Pomorza”. Kolejnym miejscem zwiedzania było gdyńskie akwarium z mnóstwem zwierząt żyjących w morzach i oceanach. Po krótkim spacerze pojechaliśmy do Sopotu, nadmorskiego miasta słynącego z najdłuższego molo nad Morzem Bałtyckim, które oczywiście było kolejnym punktem naszej wycieczki. Spacerowaliśmy po molo w blasku promieni słonecznych podziwiając widoki: port w Gdańsku, marinę dla jachtów, Grand Hotel w Sopocie. Potem spotkaliśmy się z ratowniczką, która udzieliła cennych rad na temat zasad bezpieczeństwa nad wodą. Spędziliśmy trochę wolnego czasu na plaży, chętni mogli pomoczyć stopy i poczuć uderzenia morskich fal. Kolejnym miejscem, które musieliśmy zobaczyć była ul. Bohaterów Monte Cassino, tzw. Monciak, przed Krzywym Domkiem zjedliśmy lody. Po spacerze deptakiem pojechaliśmy do hotelu. Ostatniego dnia wycieczki po śniadaniu pojechaliśmy do najmniejszej miejscowości na naszym szlaku, do Szymbarku. W Centrum Edukacji i Promocji Regionu poznaliśmy urokliwy język kaszubski, zobaczyliśmy najdłuższą deskę świata, Dom Sybiraka, Bunkier TOW „Gryf Pomorski”, Kaszubski Świat Bajek, Największy Koncertujący Fortepian Świata. Szczególną atrakcją w Szymbarku był „Dom do Góry Nogami”, w którym na własnej skórze mogliśmy odczuć efekty zawirowań błędnika.

Po obiedzie w sali biesiadnej i zakupieniu pamiątek musieliśmy wracać do Sokółki. Wycieczka była bogata w atrakcje, ale dzięki temu pozostanie w pamięci wiele ciekawych wspomnień.

Serdeczne podziękowanie kierujemy do sponsorów tego przedsięwzięcia: Podlaskiego Oddziału PFRON w Białymstoku, Pana Piotra Rećko - Starosty Sokólskiego i Pani Alicji Rysiejko – Dyrektor Powiatowego Centrum Pomocy Rodzinie w Sokółce. Dziękujemy wszystkim wychowawcom i opiekunom za poświęcenie swojego czasu na wyjazd z podopiecznymi.