Projekt systemowy Indywidualizacja procesu ksztaÅ‚cenia uczniów klas 1-3 szkół podstawowych „SÅ‚oneczna edukacja - nauka przez zabawÄ™”
realizowany przez SOSW Sokółka w Powiecie Sokólskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
W ramach IV edycji projektu „NiepeÅ‚nosprawność to wyzwanie - rozwijam swoje możliwoÅ›ci i zdolnoÅ›ci” organizowanego przez FundacjÄ™ Edukacji i Wspomagania Rozwoju "EVOLVER, finansowanego ze Å›rodków PEFRON w ramach konkursu „SiÄ™gamy po sukces”. 12 uczniów Specjalnego OÅ›rodka Szkolno-Wychowawczego w SokóÅ‚ce może nieodpÅ‚atnie uczestniczyć miÄ™dzy innymi w zajÄ™ciach pod nazwÄ… Trening umiejÄ™tnoÅ›ci komunikacyjnych z logopedÄ…/neurologopediÄ….
GÅ‚ównym celem zajęć jest stymulowanie opóźnionego rozwoju mowy, rozwijanie umiejÄ™tnoÅ›ci artykulacyjnych, doskonalenie zrozumiaÅ‚oÅ›ci wypowiedzi, rozwijanie prozodii mowy, rozbudzanie wiary we wÅ‚asne siÅ‚y i możliwoÅ›ci.
Uczniowie chÄ™tnie angażujÄ… siÄ™ w ćwiczenia ponieważ na zajÄ™ciach wykorzystywane sÄ… różne ciekawe pomoce dydaktyczne, jak kolorowe plansze, historyjki sytuacyjne, gry edukacyjne, urzÄ…dzenia do komunikacji, tablety, i wiele, wiele innych. Proponowany plan terapeutyczny w efekcie systematycznego stosowania ma doprowadzić do usprawnienia rozwoju jÄ™zykowego, a mianowicie:
- wykształcić prawidłową postawę komunikacyjną
- zachęcać do komunikacji z otoczeniem
- usprawnić motorykÄ™ narzÄ…dów artykulacyjnych,
- utrwalić poprawny wzorzec artykulacyjny,
- usprawnić funkcje majÄ…ce wpÅ‚yw na rozwój mowy (pamięć, koncentracjÄ™, percepcjÄ™ sÅ‚uchowÄ…, wzrokowÄ…, ruchowÄ…)
- rozwijać zasób sÅ‚ownictwa.
W ramach projektu wzbogacona została też baza pomocy dydaktycznych do terapii logopedycznej.
Marta Kawrygo-Leonowicz