Projekt systemowy Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów klas 1-3 szkół podstawowych „Słoneczna edukacja - nauka przez zabawę”
realizowany przez SOSW Sokółka w Powiecie Sokólskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
© SOSW Sokółka 2012
Tydzień Uczniowskiej Super Mocy to inicjatywa edukacyjna skierowana do uczniów z całej Polski. W dniach 16-20 października 2023r po raz kolejny włączyła się w nią społeczność SOSW w Sokółce. Tegoroczne hasło przewodnie to: Zostań królem /królową swego czasu. Idea tego tygodnia miała skłonić uczniów do refleksji nad zarządzaniem własnym czasem. Do pochylenia się nad własnym rozwojem, do lepszego poznania siebie oraz do budowania poczucia własnej wartości.
Wspólne zajęcia, które odbyły się w tym tygodniu poświęcone były rozwijaniu umiejętności planowania, ustalania priorytetów, wyznaczania sobie ważnych i znaczących zadań na dany dzień.
Odbyły się również krótkie pogadanki dotyczące czasu spędzanego przy komputerze, pojawił się temat higieny cyfrowej oraz skutków, jakie niesie za sobą nie przestrzeganie jej zasad.
Ten niezwykły Tydzień uświadomił uczniom SOSW jak ważne są najzwyklejsze czynności typu sen, wypoczynek, posiłek, bowiem one mają najważniejszy wpływ na rozwój młodego człowieka, na rozwój jego mózgu i rozwój jego umiejętności. Pozytywnym skutkiem tego tygodnia będzie również wiedza o tym jak należy dbać o siebie i swój dobrostan. W słowniku naszych uczniów pojawiły się nowe słowa typu: cele krótko-i długoterminowe, planowanie, lista zadań, zegar biologiczny, cykl dobowy.
Największą atrakcją, która kończyła Tydzień Uczniowskiej Super Mocy była sesja zdjęciowa z atrybutami króla i królowej. Każdy chętny uczestnik mógł zapozować do zdjęcia, wybrać sobie berło, koronę, królewską pelerynę, zegar i poczuć się jak król/królowa swego własnego czasu.
Jako organizatorki 4 edycji Tygodnia Uczniowskiej Super Mocy w SOSW wierzymy, ze kolejna dawka wiedzy przyczyni się do jeszcze lepszego rozwoju umiejętności zarządzania własnym czasem, pomoże w racjonalnym dzieleniu czasu: na zabawę, na naukę, na spotkania towarzyskie młodzieży a przede wszystkim wpłynie na zrozumienie zasad higieny cyfrowej, „które zostaną wcielone w życie” przez naszych uczniów”.
Koordynatorki TUS: Marta Januszkiewicz , Zuzanna Szarkowska-Czeczko