http://www.soswsokolka.pl/images/articles/kapita_ludzki_logo.jpg

http://www.soswsokolka.pl/images/articles/logo_ue.png

Projekt systemowy Indywidualizacja procesu ksztaÅ‚cenia uczniów klas 1-3 szkół podstawowych „SÅ‚oneczna edukacja - nauka przez zabawÄ™”
realizowany przez SOSW Sokółka w Powiecie Sokólskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

http://www.soswsokolka.pl/images/1.png http://www.soswsokolka.pl/images/2.png http://www.soswsokolka.pl/images/3.png

Projekt „W poszukiwaniu wspólnego pola uwagi”
– realizowany przy wsparciu finansowym PaÅ„stwowego Funduszu Rehabilitacji Osób NiepeÅ‚nosprawnych
i Stowarzyszenia na Rzecz Wspierania Osób NiepeÅ‚nosprawnych „Pod SkrzydÅ‚ami”

http://www.soswsokolka.pl/images/photoalbum/album_626/terapia_eeg_biofeedback_3.jpgZajÄ™cia z zakresu Terapii EEG Biofeedback byÅ‚y realizowane w ramach projektu „W poszukiwaniu wspólnego pola uwagi” – zadania z zakresu rehabilitacji zawodowej i spoÅ‚ecznej osób niepeÅ‚nosprawnych przy wsparciu finansowym PaÅ„stwowego Funduszu Rehabilitacji Osób NiepeÅ‚nosprawnych i Stowarzyszenia na Rzecz Osób NiepeÅ‚nosprawnych „Pod SkrzydÅ‚ami”. OdbywaÅ‚y siÄ™ w formie indywidualnej: 2 razy w tygodniu po 1 godzinie, dla 4 osób.

Podczas treningów wykorzystywaliÅ›my specjalistyczny sprzÄ™t wraz z oprogramowaniem do obserwacji  aktywnoÅ›ci i pracy mózgu. Atrakcyjna forma zajęć z wykorzystaniem gier multimedialnych sprawiÅ‚a, że nabywanie kolejnych umiejÄ™tnoÅ›ci staÅ‚o siÄ™ dla podopiecznych Stowarzyszenia „Pod SkrzydÅ‚ami” ekscytujÄ…ca zabawÄ… i prawdziwa przyjemnoÅ›ciÄ…. Podczas treningu dzieci uczyÅ‚y siÄ™ rozpoznawać wÅ‚asne reakcje udoskonalajÄ…c dziaÅ‚ania  wÅ‚asnego organizmu, aktywizowaÅ‚y pracÄ™  mózgu, ćwiczyÅ‚y umiejÄ™tność skupiania uwagi
na określonym zadaniu.

Terapia polega na podÅ‚Ä…czeniu podopiecznego do specjalnych czujników, dziÄ™ki którym możliwe jest obserwowanie na ekranie komputera przebiegu fal mózgowych. DziÄ™ki temu podopieczny może spróbować oddziaÅ‚ywać na nie w sposób kontrolowany. Efekt jego wysiÅ‚ków pojawia siÄ™ na monitorze. CaÅ‚ość przypomina grÄ™ komputerowÄ… – podopieczny obserwuje czynnoÅ›ci swojego mózgu pod postaciÄ… na przykÅ‚ad jadÄ…cego samochodu. Przy wzroÅ›cie aktywnoÅ›ci mózgu otrzymuje nagrodÄ™ za wÅ‚aÅ›ciwy przebieg gry. ProwadzÄ…cy zajÄ™cia stymulowaÅ‚ pożądane czÄ™stotliwoÅ›ci fal mózgowych i hamowaÅ‚ te niepożądane.

W ten sposób mózg uczy siÄ™ tworzenia prawidÅ‚owych fal mózgowych, podopieczny dąży do wygrania z komputerem, a w konsekwencji poprawia siÄ™ jego koncentracja i pamięć, zmniejsza siÄ™ poziom stresu i poprawia nastrój. Terapia wspomaga procesy uczenia siÄ™. Zmniejszeniu ulegajÄ… też objawy charakterystyczne dla osób z ADHD, czyli nadpobudliwość psychoruchowa.

DziÄ™ki zajÄ™ciom mieliÅ›my możliwość zobaczyć jak bardzo kreatywny jest mózg dzieci, jak prawidÅ‚owo uczony i nagradzany – umie osiÄ…gnąć wspaniaÅ‚e wyniki.

Zdjęcia

Beata Mozolewska