http://www.soswsokolka.pl/images/articles/kapita_ludzki_logo.jpg

http://www.soswsokolka.pl/images/articles/logo_ue.png

Projekt systemowy Indywidualizacja procesu ksztaÅ‚cenia uczniów klas 1-3 szkół podstawowych „SÅ‚oneczna edukacja - nauka przez zabawÄ™”
realizowany przez SOSW Sokółka w Powiecie Sokólskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.

Od 1 grudnia2019r rokuw SOSW w SokóÅ‚ce jestrealizowana innowacja pedagogiczna pod tytuÅ‚em „Na tropie zagadek – Escape Room w edukacji szkolnej”. Nasza innowacja od ubiegÅ‚ego roku jest oznaczona PrzykÅ‚adem Dobrej Praktyki nadanej przez Kuratora OÅ›wiaty w BiaÅ‚ymstoku. 

 W bieżącym roku szkolnym zrealizowane byÅ‚y2 moduÅ‚y. ByÅ‚y to zajÄ™cia pod nazwÄ…: „W krainie pluszowego misia” oraz „Walentynkowy Escape Room”. Innowacja zostaÅ‚a opracowana dla uczniów SOSW z niepeÅ‚nosprawnoÅ›ciÄ… intelektualnÄ… o różnym stopniu. Każda chÄ™tna klasa mogÅ‚a podjąć próbÄ™ zmierzenia siÄ™ z wyzwaniami w Pokoju Zagadek.  Z wyzwaniem Escape Room zwiÄ…zanym z pluszowym Misiem zmierzyÅ‚a siÄ™ również klasa III z SP w Geniuszach.Tradycyjnie z zaÅ‚ożeniami innowacji myÅ›l przewodniato rozwiąż zagadkÄ™ a dostaniesz wskazówkÄ™ do rozwiÄ…zania kolejnej. W każdym z moduÅ‚ów uczniowie grali w gry logiczne, w memory, rozwiÄ…zywali krzyżówki, rebusy, kreÅ›lili drogi przez labirynt, wyszukiwali informacje na podstawie innych zgromadzonych wczeÅ›niejoraz mogli samodzielnie podejmować decyzje i prezentować swój punkt widzenia.

Innowacja „Na tropie zagadek-Escape Room w edukacji szkolnej” zakÅ‚adaÅ‚a szereg celów: rozwijanie postawy kreatywnej, wzrost motywacji do zdobywania wiedzy, zaangażowanie uczniów, podniesienie wiedzy ucznia o samym sobie, doskonalenie sprawnoÅ›ci wykorzystania zdobytych już wiadomoÅ›ci i umiejÄ™tnoÅ›ci, rozwiniÄ™cie sprawnoÅ›ci logicznego myÅ›lenia oraz doÅ›wiadczenie sukcesu podczas zmagaÅ„ z wyzwaniami. Ważnym punktem byÅ‚a również integracja spoÅ‚ecznoÅ›ci szkolnej oraz doskonalenie umiejÄ™tnoÅ›ci pracy w grupie. Stacjonarne spotkania w pokojach zagadek pozwoliÅ‚y na bieżąco weryfikować stopieÅ„ realizacji poszczególnych celów. Ewaluacja przeprowadzona po każdym module dowodzi, że zaÅ‚ożone cele zostaÅ‚y zrealizowane.

„W krainie pluszowego misia” 

„Walentynkowy Escape Room”.

Urszula Drewniak, Zuzanna Szarkowska-Czeczko