
Projekt systemowy Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów klas 1-3 szkół podstawowych „Słoneczna edukacja - nauka przez zabawę”
realizowany przez SOSW Sokółka w Powiecie Sokólskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
"Kot w butach, ostatnie życzenie" - taki film obejrzeli dzisiaj uczniowie SOSW w Sokólskim kinie "SOKÓŁ". Grupa 30 wychowanków z zainteresowaniem obejrzała emocjonujący film, na którym ani przez chwilę nie można było się nudzić. Piękna historia przypomniała nam o potrzebie doceniania tego, co się otrzymało od życia. Tradycyjnie, w czasie seansu raczyliśmy się popcornem zakupionym w kinowej kawiarence. To był udany dzień, towarzyszył nam dobry humor i przyjazna atmosfera.
Dzień Bezpiecznego Internetu (DBI) ustanowiony został z inicjatywy Komisji Europejskiej w roku 2004. Świętowany jest na on całym świecie i ma na celu organizowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych.
W tym roku Dzień Bezpiecznego Internetu przypada na 7 lutego, a nasz ośrodek bierze udział w tej akcji już po raz 15. Podobnie jak w całej Polsce rozpoczniemy dzisiaj działania, które będziemy realizowac aż do końca marca. Z działań przedstawimy fotorelację i sprawozdanie.
Z pełną listą zaangażowanych państw i instytucji oraz podjętymi przez nie działaniami zapoznać się można na stronie www.saferinternetday.org. Organizatorem wydarzenia w Polsce od 2005 roku jest Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), które tworzą państwowy instytut badawczy NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę - realizatorzy unijnego programu „Digital Europe”. Głównym partnerem wydarzenia jest Fundacja Orange.
Organizatorki: E. Wińska, J. Nelke
W ramach projektu "Nowe formy terapii w przedszkolu, drogą do większej samodzielności" dzieci z naszego przedszkola uczestniczą w zajęciach z Legoterapii. Zabawa jest niezbędna dla wszechstronnego rozwoju dziecka ponieważ zapewnia harmonijny rozwój umysłowy. Jest to podstawowa aktywność, dzięki której dziecko rozbudza swoją wyobraźnię, inicjatywę, kreatywność oraz samodzielność.Na zajęciach z legoterapii dzieci nabywają doświadczenia w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze swojego rozwoju. Podczas wielokierunkowej aktywności wspierają rozwój wielozmyslowego postrzegania oraz innych procesów poznawczych oraz rozwijają orientację w czasie i przestrzeni.
Małgorzata Michalczuk

W ramach projektu „Nowe formy terapii w przedszkolu drogą do większej samodzielności”, wychowankowie Przedszkola Specjalnego w Sokółce uczestniczą w zajęciach z zakresu alternatywnych metod komunikacji z wykorzystaniem systemu symboli Mówik. Mają one na celu wspieranie dzieci, które, ze względu na ograniczenia wynikające z niepełnosprawności, nie posługują się mową werbalną lub używają jej w bardzo ograniczony zakresie, niewystarczającym do efektywnego komunikowania się z innymi. W trakcie zajęć wykorzystywane są znaki i symbole niewerbalne, które poszerzają zasób słownictwa czynnego i biernego podopiecznych, wpływają na rozwój poznawczy i intelektualny, umożliwiają wyrażanie podstawowych potrzeb i stanów emocjonalnych. Wpływa to w znacznym stopniu na poprawę społecznego funkcjonowania, jest sposobem na zdobywanie wiedzy o otaczającej rzeczywistości. Wychowankowie zdobywają umiejętność uczestnictwa w procesie komunikacji.
Katarzyna Zalewska
Uczniowie klas: 1-3 SPL pani Edyty Kondrat, 1-3 PDP pani Katarzyny Zalewskiej oraz 1-2 PDP pani Magdaleny Słyż dołączyli w tym roku do Ogólnopolskiego Projekty Edukacyjnego „Europa i ja”, w realizacji zadań wspiera ich również pani Marta Kawrygo-Leonowicz. Celem Projektu jest m.in. przybliżenie dzieciom wiedzy na temat krajów znajdujących się w Europie oraz rozwijanie zainteresowań dotyczących wybranego kraju. Krajem, który wychowankowie SOSW wspólnie poznają podczas tegorocznej edycji Projektu jest Wielka Brytania.

