Projekt systemowy Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów klas 1-3 szkół podstawowych „Słoneczna edukacja - nauka przez zabawę”
realizowany przez SOSW Sokółka w Powiecie Sokólskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Przedszkole nr 2 w Sokółce realizuje projekt " Matematyka w zabawie ukryta" w ramach programu grantowego "Rosnę z matematyką". Jednym założeń projektu jest współpraca z lokalnymi instytucjami. Dlatego25.04 zaprosili do siebie na warsztaty matematyczne przedszkolaki z grupy Żabki z SOSW w Sokółce.Celem naszego spotkania było rozwijanie umiejętności matematycznych u dzieci w wieku przedszkolnym poprzez udział w warsztatach sensorycznych. Podczas warsztatów dzieci miały do dyspozycji dwa kąciki w których dokonywały różnych pomiarów. W kąciku objetosci dzieci dokonywały pomiarów z wykorzystaniem różnych pojemników, miarek i płynów.
27 kwietnia uczniowie czterech klas Szkoły Podstawowej brali udział w wycieczce do Podlaskiego Muzeum Kultury Ludowej w Wasilkowie.
Rozpoczęliśmy od zajmującej opowieści Pani przewodnik na temat ciężkiej pracy gospodarzy w niezmechanizowanej wsi. Narzędzia zaprezentowane na wystawie „Sochy, stępy, sierpy..., czyli o niegdysiejszym gospodarstwie” pozwoliły nam wyobrazić sobie, jak ogromny wysiłek był wkładany na każdym etapie prac. Sprzęty te ewoluowały z upływem lat, ale wciąż wymagały tężyzny fizycznej.
Święta Wielkanocne były okazją do wykorzystania sprzętu zakupionego w ramach Rządowego Programu „Laboratoria Przyszłości” dla Specjalnego Ośrodka Szkolno – Wychowawczego w Sokółce. Dzięki temu, że baza Ośrodka wzbogaciła się o wyrzynarkę stołową do drewna, piłę ramową do drewna/metalu, akumulatorową wiertarko-wkrętarkę, pirograf-wypalarkę, pistolety do klejenia na gorąco, nożyce do blachy, imadło ślusarskie, brzeszczoty do pił itp. możliwe było przeprowadzenie ciekawych i angażujących lekcji. Podczas zajęć rozwijających kreatywność, lekcji techniki oraz zajęć rozwijających zainteresowania uczniowie pod opieką nauczycieli przygotowali z drewna i materiałów drewnopodobnych drobne stroiki, elementy dekoracji wielkanocnych.
W ubiegły weekend nauczycielki Sylwia Szomko oraz Monika Grusznis dzieki projektowi "Nowe formy terapii w przedszkolu, drogą do większej samodzielności" uczestniczyły w dwudniowym szkoleniu C-Eye II stopnia. Zakres wiedzy obejmował dostosowanie sprzętu do dowolnej pozycji pacjenta w dowolnych warunkach, prowadzenie kalibracji i walidacji w systemie C-eye i module eyefeel, personalizację systemu-ustawienie parametrów systemu do możliwości, preferencji pacjenta / podopiecznego, znajomość całej zawartości systemu C-Eye i modułu eyefeel, badanie i ćwiczenie narządu wzroku w obszarze zakresu widzenia i kontroli uwagi wzrokowej,