https://www.soswsokolka.pl/images/photoalbum/album_1408/dsc_7932_copy.jpgDnia 10 lutego 2023 roku poczet sztandarowy Sylwia, Dawid i Mirosław pod opieką pani Moniki Mróz uczestniczył w uroczystościach 83 rocznicy wywózki Polaków na Sybir pod pomnikiem Zesłańców Sybiru przy kościele Świętego Antoniego w Sokółce. Uroczystość rozpoczęła się od śpiewaniem hymnu państwowego. Następnie głos zabrali Sybiraczka Krystyna Biziuk, Starosta Sokółki Piotr Rećko, radny Rady Powiatu Sokólskiego Krzysztof Pawłowski. Pod pomnikiem złożono kwiaty, zapalono znicze oraz wspólnie odśpiewano modlitwę w intencji zmarłych Zesłańców.
Monika Mróz

https://www.soswsokolka.pl/images/rozpoczynamy_rekrutacj_na_zajcia_z_rzdowego_programu_za_zyciem_oddn10022023r_2_copy.png

 

Przedszkolaki z SOSW w ramach projektu "Nowe formy terapii w przedszkolu, drogą do większej samodzielności" uczestniczą w zajęciach z Sensoplastyki®. To zajęcia plastyczne z wykorzystaniem wszelkiego rodzaju kolorów, faktur, konsystencji, zapachów, a nawet smaków. Podczas tej fantastycznej zabawy stymulowane są równocześnie wszystkie zmysły. Jest to niezwykle ważne dla rozwijającego się w pierwszych latach życia mózgu. Sensoplastyka® pomaga dzieciom rozwijać nieskrępowaną aktywność na wszelkich płaszczyznach.
Zajęcia mają na celu rozwój osobowości dzieci, usprawnienie ruchowe, usprawnienie manualne, rozwijanie świadomości własnego ciała, uspołecznianie, rozwój samodzielności i zwiększenie wiary we własne możliwości, rozwój mowy, rozwój świadomości przestrzeni i działania w niej oraz nauka dzielenia tej przestrzeni z innymi. Prowadząc zajęć tą metodą używa się wyłącznie bezpiecznych produktów spożywczych, między innymi: mąki pszennej i ziemniaczanej, makaronów, ryżu, różnego rodzaju kasz, mleka, oleju, aromatów do ciast, różnych przypraw, kakao, barwników spożywczych, owoców, warzyw itp. Taka wielozmysłowa stymulacja intensywnie wspomaga tworzenie powiązań między neuronami w mózgu, a im jest ich więcej tym „łatwiej” nam się myśli, tym sprawniej przebiegają wszelkie procesy analizy i syntezy w umyśle dziecka.
Nasze maluchy coraz śmielej biorą udział w tego typu „brudnych zabawach”. Z każdymi kolejnymi zajęciami widać jak rozwija się ich kreatywność i samodzielność w działaniu. Nie mają już obaw przed dotknięciem mokrych i lepkich mas, z chęcią wykorzystują w zabawie sitka, lejki, foremki, łopatki i różnego rodzaju zabawki. Samodzielnie odkrywają radość z przesypywania, mieszania i łączenia ze sobą różnych produktów spożywczych. Znakomicie bawiły się na kilku ostatnich zajęciach z Sensoplastyki®, podczas których przeniosły się do „zimowej krainy”, były na „makaronowej farmie” oraz bawiły się na „waflowym placu budowy
Galeria
Edyta Kondrat

 

https://www.soswsokolka.pl/images/136-o.jpgDzień Bezpiecznego Internetu (DBI) ustanowiony został z inicjatywy Komisji Europejskiej w roku 2004. Świętowany jest na on całym świecie i ma na celu organizowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży do zasobów internetowych.

W tym roku Dzień Bezpiecznego Internetu przypada na 7 lutego, a nasz ośrodek bierze udział w tej akcji już po raz 15. Podobnie jak w całej Polsce rozpoczniemy dzisiaj  działania, które będziemy realizowac aż do końca marca. Z działań przedstawimy fotorelację i sprawozdanie.

Z pełną listą zaangażowanych państw i instytucji oraz podjętymi przez nie działaniami zapoznać się można na stronie www.saferinternetday.org. Organizatorem wydarzenia w Polsce od 2005 roku jest Polskie Centrum Programu Safer Internet (PCPSI), które tworzą państwowy instytut badawczy NASK oraz Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę - realizatorzy unijnego programu „Digital Europe”. Głównym partnerem wydarzenia jest Fundacja Orange.

Organizatorki: E. Wińska, J. Nelke

https://www.soswsokolka.pl/images/photoalbum/album_1401/5_copy.jpgW ramach projektu „ Nowe formy terapii w przedszkolu, drogą do większej samodzielności” nasi najmłodsi uczniowie poprzez zabawę uczą się gotować. Nasze zajęcia rozwijają mentalnie i manualnie. Młodzi kucharze w bezpieczny sposób poznają zasady pracy z narzędziami kuchennymi, smaki, aromaty, kolory i kształty. Uczą się zdrowego żywienia, sezonowości w kuchni i stawiają w niej samodzielne kroki. Każde z zajęć to odkrywanie nowych technik kucharskich, praca przy swoim stanowisku, na własnych, bezpiecznych przyborach oraz dużo frajdy. Zajęcia kulinarne uczą także stosowania nowych nawyków, takich jak mycie rąk przed posiłkiem, zachowywania bezpieczeństwa w kuchni oraz utrzymywania czystości w miejscu pracy. W trakcie zajęć dzieci spędzają miło czas. Za każdym razem pokazujemy im dobrą, smaczną i zdrową stronę jedzenia.
Monika Grusznis

https://www.soswsokolka.pl/images/photoalbum/album_1402/2_copy.jpgW ramach projektu „Nowe formy terapii w przedszkolu drogą do większej samodzielności”, wychowankowie Przedszkola Specjalnego w Sokółce uczestniczą w zajęciach z zakresu alternatywnych metod komunikacji z wykorzystaniem systemu symboli Mówik. Mają one na celu wspieranie dzieci, które, ze względu na ograniczenia wynikające z niepełnosprawności, nie posługują się mową werbalną lub używają jej w bardzo ograniczony zakresie, niewystarczającym do efektywnego komunikowania się z innymi. W trakcie zajęć wykorzystywane są znaki i symbole niewerbalne, które poszerzają zasób słownictwa czynnego i biernego podopiecznych, wpływają na rozwój poznawczy i intelektualny, umożliwiają wyrażanie podstawowych potrzeb i stanów emocjonalnych. Wpływa to w znacznym stopniu na poprawę społecznego funkcjonowania, jest sposobem na zdobywanie wiedzy o otaczającej rzeczywistości. Wychowankowie zdobywają umiejętność uczestnictwa w procesie komunikacji.

Galeria  

Katarzyna Zalewska 

https://www.soswsokolka.pl/images/photoalbum/album_1400/13_copy_copy.jpgW ramach projektu "Nowe formy terapii w przedszkolu, drogą do większej samodzielności" dzieci z naszego przedszkola uczestniczą w zajęciach z Legoterapii. Zabawa jest niezbędna dla wszechstronnego rozwoju dziecka ponieważ zapewnia harmonijny rozwój umysłowy. Jest to podstawowa aktywność, dzięki której dziecko rozbudza swoją wyobraźnię, inicjatywę, kreatywność oraz samodzielność.Na zajęciach z legoterapii dzieci nabywają doświadczenia w fizycznym, emocjonalnym, społecznym i poznawczym obszarze swojego rozwoju. Podczas wielokierunkowej aktywności wspierają rozwój wielozmyslowego postrzegania oraz innych procesów poznawczych oraz rozwijają orientację w czasie i przestrzeni. 

Galeria 

Małgorzata Michalczuk

https://www.soswsokolka.pl/images/photoalbum/album_1399/7_t2.jpghttps://www.soswsokolka.pl/images/0.jpgUczniowie klas: 1-3 SPL pani Edyty Kondrat, 1-3 PDP pani Katarzyny Zalewskiej oraz 1-2 PDP pani Magdaleny Słyż dołączyli w tym roku do Ogólnopolskiego Projekty Edukacyjnego „Europa i ja”, w realizacji zadań wspiera ich również pani Marta Kawrygo-Leonowicz. Celem Projektu jest m.in. przybliżenie dzieciom wiedzy na temat krajów znajdujących się w Europie oraz rozwijanie zainteresowań dotyczących wybranego kraju. Krajem, który wychowankowie SOSW wspólnie poznają podczas tegorocznej edycji Projektu jest Wielka Brytania.

https://www.soswsokolka.pl/images/photoalbum/album_1398/http_8_copy.jpgW styczniu 2023r. wychowankowie naszego Ośrodka mogli skorzystać z bezpłatnych usług fryzjerskich oferowanych przez uczennice Technikum Fryzjerskiego z Zespołu Szkół Zawodowych w Sokółce. Wszyscy chętni pod opieką  swoich wychowawców oraz pedagoga udali się na pobliskie warsztaty szkolne, gdzie przyszłe fryzjerki mogły zrobić nowe fryzury naszym wychowankom. Z usług skorzystały przedszkolaki oraz uczniowie klas 7-8spu, 3spl, 6-7spl, 1-3BI.

Dziękujemy nauczycielom praktycznej nauki zawodu, pani Elwirze Zabłockiej i pani Marcie Ciuk za zaproszenie naszych dzieci.

 Galeria 

Elżbieta Januszko-Szymaniuk

https://www.soswsokolka.pl/images/photoalbum/album_1397/l2_copy.jpg/images/394-9516.jpgDzięki programowi „Laboratoria Przyszłości”, unowocześniliśmy naszą szkołę. Dotacja celowa 30 000 zł z Ministerstwa Edukacji i Nauki umożliwiła nam zakup drukarki 3 d oraz zestaw filamentów, którą wykorzystujemy na codzień do tworzenia elementów biologicznych, historycznych, geograficznych, matematycznych a także kreatywnych.
W styczniu skupiliśmy się na tworzeniu „obiektów biologicznych” w celu zgłębiania wiedzy biologicznej i przyrodniczej. Biologia to nauka o życiu, która bada budowę i czynności życiowe organizmów. Aby ją bliżej poznać stosuje się metodę naukową, która obejmuje obserwację, czyli celowe przyglądanie się organizmom i procesom.

https://www.soswsokolka.pl/images/kondolencje_p_anetta.jpg