Projekt systemowy Indywidualizacja procesu kształcenia uczniów klas 1-3 szkół podstawowych „Słoneczna edukacja - nauka przez zabawę”
realizowany przez SOSW Sokółka w Powiecie Sokólskim w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki. Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
W tradycję Ośrodka Szkolno-Wychowawczego w Sokółce wpisał się wewnątrzszkolny Konkurs Piosenki i Tańca „Śpiewać każdy może”, którego już XX–tej edycji organizatorem i sponsorem jest nauczycielka Elżbieta Szomko.
Uczniowie chętnie i aktywnie prezentują własne umiejętności wokalne i taneczne wspierani przez nauczycieli, w tym roku panie: Grażynę Tymoszuk, Dorotę Kozaczyńską, Martę Kawrygo-Leonowicz, Magdę Słyż, Ewę Wińską, Lilę Zajkowską. Repertuar jest zróżnicowany min: „Czerwone jagody”, „Gdy strumyk płynie z wolna”, „Miłość w Zakopanem”, taniec ze wstążką , „Oczy zielone”.
Stowarzyszenie na Rzecz Osób Niepełnosprawnych „Pod Skrzydłami” informuje, że od 16 kwietnia do 25.06.2018 r. realizowany będzie projekt "Wielkie Święto Małego Człowieka" - Przegląd Twórczości Artystycznej Dzieci Młodzieży Niepełnosprawnej Podlasia. Projekt współfinansowany ze środków Województwa Podlaskiego, Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach konkursu ogłoszonego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sokółce, środków Stowarzyszenia na Rzecz Osób Niepełnosprawnych „Pod Skrzydłami” i Specjalnego Ośrodka Szkolno-Wychowawczego im. Janusza Korczaka w Sokółce.
Stowarzyszenie na Rzecz Osób Niepełnosprawnych „Pod Skrzydłami” informuje, że od 7 maja do 29 czerwca 2018 r. realizowany będzie projekt ph. Powiatowy Dzień Rodziny. Projekt współfinansowany ze środków Województwa Podlaskiego w ramach konkursu ogłoszonego przez Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej w Białymstoku i środków Państwowego Funduszu Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych w ramach konkursu ogłoszonego przez Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie w Sokółce.
W dniu 18 kwietnia 2018 r uczniowie klasy VI, VII SPU oraz III GU w ramach realizacji ośrodka pracy: instytucje kulturalne odwiedzili nasze sokólskie muzeum. Ciekawe zajęcia edukacyjne prowadzone przez panią Aleksandrę Plutę przybliżyły nam pracę i funkcję muzeum. Uczestnicy poznali znaczenie nowych trudnych słów: eksponat, inwentaryzacja, księga inwentarzowa, karta inwentarzowa. Korzystając technologii informacyjnej na miarę XXI wieku odwiedzili Muzeum w Luwrze, Muzeum Historii Naturalnej w Londynie, Muzeum Powstania Warszawskiego oraz Muzeum Pollin w Warszawie.
,,Wiosna w kwietniu zbudziła się z rana,
wyszła wprawdzie troszeczkę zaspana,
Lecz zajrzała we wszystkie zakątki:
- zaczynamy wiosenne porządki.
19 kwietnia 2018r. w godz. 9- 10 obyła się coroczna impreza proekologiczna, którą zorganizowały we współpracy: p. E. Margielewicz, p. K.Bubieniec, p. M.Hołownia-Iwanow oraz p. B. Boguszewska. Wspólna zabawa miała na celu popularyzację wiedzy przyrodniczo-ekologicznej i matematycznej, rozwijanie zainteresowań oraz uzdolnień uczniów oraz integrację środowiska szkolnego.
Pod koniec kwietnia 2018 roku uczestnicy grupy wsparcia „Przystanek Nadzieja” działającej przy Stowarzyszeniu „Barka” w Sokółce oraz zaprzyjaźnione Kluby Wolontariuszy z placówek edukacyjnych: Przedszkola Nr 1 pod opiekunką pani Edyty Kondrat, z Przedszkola Nr 2 pod opieką pani Sylwii Szomko, Szkoły Podstawowej w Starej Kamionce pod opieką pani dyrektor Joanny Gejdel oraz pani Katarzyny Rabiczko, z Ośrodka Szkolno- Wychowawczego w Sokółce z panią Elżbietą Szomko i Zuzanną Szarkowską – Czeczko uczestniczyły w warsztatach kulinarnych zorganizowanych dzięki uprzejmości dyrekcji Zespołu Szkół Rolniczych w ich pracowni kucharskiej i poprowadzone przez profesjonalistkę – nauczycielkę ZSR panią Dorotę Gudalewską-Małoń.
16 kwietnia 2018 roku w pracowni fryzjerskiej w budynku pracowni ćwiczeń technicznych Zespołu Szkół Zawodowych w Sokółce na Osiedlu Zielonym odbyły się bardzo interesujące i atrakcyjne warsztaty kosmetyczne. Polegały one na wykonaniu kul kąpielowych z materiałów naturalnych. Kule pięknie wyglądały i pachniały, a dodane do kąpieli pielęgnują skórę.
Współorganizatorami zajęć warsztatowych było Stowarzyszenie „Barka” w Sokółce oraz Kluby Wolontariuszy z: Przedszkola Nr 1 pod opiekunką pani Edyty Kondrat, z Przedszkola Nr 2 pod opieką pani Sylwii Szomko, Szkoły Podstawowej w Starej Kamionce pod opieką pani dyrektor Joanny Gejdel oraz pani Katarzyny Rabiczko, z Ośrodka Szkolno- Wychowawczego w Sokółce z panią Elżbietą Szomko oraz podopieczni ,,Przystanku Nadzieja" ze Stowarzyszenia ,,Barka".
W poniedziałkowy ranek 16 kwietnia 2018 uczniowie klasy VI , VII SPU oraz III GU uczestniczyli w wycieczce do Oddziału Dziecięcego Biblioteki Publicznej w Sokółce. Sprzyjał temu temat tygodniowego ośrodka pracy: Instytucje kulturalne. W tym tygodniu uczniowie będą poznawali: bibliotekę, kino ,teatr, restaurację i muzeum. Do biblioteki uczniowie pojechali autobusem miejskim. Zakupili bilety, zajęli miejsca i przez okno podziwiali nasze miasto.
13 kwietnia odbyła się kolejna transmisja Internetowego Teatru TVP dla Szkół. Tym razem była to lektura „Chłopcy z Placu Broni”, przeniesiona na deski teatru przez reżysera Konrada Dworakowskiego. Spektakl był skierowany do starszych dzieci i młodzieży. „Głównym zadaniem spektaklu było uchwycenie momentu, w którym instynkty i systemy wartości zaczynają przejmować kontrolę nad zbiorowością. Plac, o który toczy się walka to przestrzeń, w której każdy chce być zwycięzcą, gdzie realizują się instynkty walki i obrony. Wszystko po to, by zaspokoić głód własności, tożsamości i społecznej przynależności.
Projekt pn. „KOMPETENTNI I WYKWALIFIKOWANI”
współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego
W dniach 13-22 marca 2018 roku 6 uczniów z klas 2 i 3 ZSZ uczestniczyło w zajęciach dodatkowych „Sporządzenie Indywidualnych Planów Działania” realizowanych w ramach Projektu „Kompetentni i wykwalifikowani” współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej.
W ramach zajęć pedagog szkolny indywidualnie z każdym uczestnikiem projektu ustalał i uzgadniał działania oferowane przez szkołę dla osoby objętej IPD oraz działania deklarowanych przez nią do samodzielnego wykonania. Działania te dostosowano do sytuacji szkolnej ucznia, a ich efektem powinno być zwiększenie szans na zdanie egzaminu zawodowego oraz towarzyszenie uczestnikowi projektu przez cały okres realizacji IPD dając mu poczucie bezpieczeństwa.
Dlaczego tak dużo o autyzmie i niebieskim w kwietniu, ponieważ 2 kwietnia wypadają Światowe Dni Wiedzy na Temat Autyzmu, śmiało możemy powiedzieć, że kwiecień to miesiąc poświęcony autyzmowi. W tym czasie wiele instytucji, organizacji przygotowało liczne działania, takie jak warsztaty, spotkanie wspierające, konferencje, gdzie możemy podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem.